Minden beszerző életében eljön az a pillanat, amikor elkezdenek özönleni a cégek, akik természetesen mind a saját terméküket/szolgáltatásukat szeretnénk ránk sózni. Ahogy egyre ismertebbek leszünk, egyre többen fognak felhívni, és találkozót kérni. Ezek a találkozók sokszor előre tudhatóan sehova se vezetnek, ha mondjuk éppen most vagyunk túl egy grafikai tenderen, akkor az eredményhirdetés után 3 nappal jelentkező cég nyilván nem fog labdába rúgni, de általánosságban is igaz, hogy egy jó sales csapat nem feltétlenül jelenti azt, hogy a szolgáltatás, amit kinálnak is jó lesz.
Egy ilyen bemutatkozást én még sosem tudtam fél óra alá szorítani, és ha innen nézzük, akkor a munkaidőnk máris csökkent. Ennek ellenére én igyekszem mindenkivel találkozni. Egyrészt sosem lehet tudni, mivel rukkolnak ki a cégek, másrészt ez egyfajta piackutatás is. Könnyen lehet, hogy most épp nincs szükségem nyomdára, de lehet, hogy egy hónap múlva kelleni fog, és akkor a megfelelően archivált névjegykártya egy mozdulattal előkapható, és ez persze bármilyen szolgáltatásra igaz. Másrészt néha egy-egy találkozó felér egy továbbképzéssel (ha már nyomdát emlitettem, a digitális technika a nyomdáknál kb 5 évvel ezelőtt terjedt el, azelőtt mindenki ofszetet javasolt, utána az összes üzletkötő digitális nyomtatványokkal jött). Még olyan helyzetekben is, amikor látszólag semmi értelme nem volt a találkozónak, tudtam tanulni, ha mást nem azt, hogy mik azok a slágertémák, amikkel egy eladó próbálkozik.
Azt is ki kell emelnem, hogy ezeknek a találkozóknak semmilyen hatásuk nincs a normál ügymenetre. Sosem kezdtem bele egy témába csak azért, mert valaki megkeresett vele. Hiszen a szállitók kiválasztásának bár fontos része a meghivandó cégek összeállitása, annak mindig önálló keresésen kell alapulnia.