Nem most szeretnék elkezdeni moralizálni, de ami a görögökkel történik, az tanulságos. Az a helyzet, hogy hosszú távon nem lehet többet költeni, mint amink van. Ez a takaróhasonlat egyszerűnek tűnik, és az is, de vállalati környezetben hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla. Új autó a kollégáknak? Nem lenne érdemesebb inkább meghosszabbitani a futamidőt? Az utóbbi néhány év amúgy is kezd rászoktatni erre a logikára. Rengeteg olyan költés van, amiből le lehet faragni, vagy urambocsá, el lehet hagyni.
Sokféle logikával lehet kezelni a csökkentéseket, én mindig egy háztartásból indulok ki. Vannak olyan tételek, amikkel nagyon nehéz mit kezdeni, mondjuk egy svájci frank hitel, akarom mondani egy irodabérlet. De nem kell megvárni a futamidő végét ahhoz, hogy újratárgyaljuk a pontokat. A piackutatás és marketing jó dolog, de lehet, hogy egy kicsit szűkiteni kellene a feladatokat. A külsősök által végzett feladatokat megkaphatják a kollégák, kiderül, hogy a recepciós is tud szkennelni..Akarat kérdése az egész. A görög példa mutatja, mennyire szükségünk van rá.